0
09917316032

مجموعه پادکست خونه در ما خونه کرده – قسمت دوم

مجموعه پادکست خونه در ما خونه کرده - قسمت دوم - به روایت دکتر اسماعیل موسوی

تفکر سیستمی در خانواده

در این قسمت دوم از پادکست “خونه در ما خونه کرده”، به بررسی ایده‌ای جذاب و آموزنده درباره ما به عنوان محصول‌هایی از خانواده می‌پردازیم. در واقع، هر یک از ما به عنوان افرادی با هویت منحصر به فرد، نتیجه فرآیندی هستیم که در محیط خانواده شکل گرفته است.

خانواده: نخستین سیستم ما

خانواده به عنوان نخستین و مهم‌ترین سیستم زندگی ما، نقش بسیار مهمی در شکل‌دهی به هویت و روابط ما با دنیای اطراف دارد. تفکر سیستمی، این نگاه را دارد که خانواده جامعه‌ای کوچک و اولیه است که در آن، اعضایش با مفاهیم مختلف محصول شده‌اند.

تفکر سیستمی و اعجاز قرن

تفکر سیستمی به عنوان یک اعجاز قرن شناخته می‌شود زیرا به ما کمک می‌کند از گم شدن در پیچیدگی‌ها و مشکلات روزمره خارج شویم. این رویکرد در حوزه‌های مختلفی از جمله سیاست، اقتصاد و جامعه کاربرد دارد و ما را در درک بهتری از روابط و تعاملات خانوادگی یاری می‌رساند.

تأثیر خانواده بر هویت

خانواده نه تنها محیطی برای رشد و توسعه ماست، بلکه هویت ما را نیز تشکیل می‌دهد. درون خانواده، ما با ارزش‌ها، باورها و الگوهای رفتاری آشنا می‌شویم که تا حد زیادی هویت ما را شکل می‌دهند.

تفکرمان و تأثیر خانواده

پدر و مادر فوت شده درون ما حلول کرده‌اند و خانه ما رازی است که باید در تفکرمان جزئی از آن باشیم. خانواده به ما می‌آموزد که چگونه دنیا را ببینیم و با آن ارتباط برقرار کنیم. این تأثیرات موجب می‌شود که ما برخی رفتارها و نگرش‌ها را بدون آنکه خودمان آن را متوجه باشیم، از خانواده به ارث ببریم.

جایگاه خانواده در تصمیم‌گیری‌ها

خانواده نقش مهمی در شکل‌دهی به دیدگاه‌ها و تصمیمات ما دارد. اغلب، نقش خانواده در تعیین حقیقت و دیدگاه ما نسبت به جهان بسیار بزرگ است و ما را متاثر می‌کند تا آنچه را که باید ببینیم، بدانیم.

در این قسمت از پادکست، با بررسی این مسائل می‌کوشیم تا بهترین روش‌ها برای شناخت خود و دیدگاهی بیشتر نسبت به تأثیرات خانواده بر هویت و تصمیم‌گیری‌هایمان را پیدا کنیم.


پخش ویدیو
ارسال دیدگاه